Tenerife 22.4. - 25.4. 2012

Monča, Pepina, Zuzka a Fíbí na RoadTripu. V neděli 22.4. vyrážíme do Porto a dáváme si decentní prohlídku města a výborný oběd "u paní". Odlet máme někdy k večeru a v osm večer už jsme na Aeroporto Sur Tenerife, kde si půjčujeme auto. Vyrážíme do Santa Cruz, při cestě ještě zastávka v Candelaria. V Santa Cruz obdivujeme Auditorio de Tenerife, dáváme svačinku a odjíždíme na Playa de las Teresitas. Zde nacházíme nocleh v lodi na pláži. Protože po 10 hodině už nám neprodali ani pivo, popíjíme na pláži pochybný mochito drink a pomalu uleháme do kajuty. Při probuzení na Teresitas si připadám jako v ráji. Oknem z kajuty vidím na jedné straně oceán a na druhé hory, svítá a lidé si přicházejí zaplavat. Kolem sedmé ráno nám kolem lodi začne kroužit traktor urovnávající písek :D Řidič na nás stále pokukuje do lodi. Pak se na pláž nahrnou uklízeči, takže si jen počkáme až nám pořádně vydrhnou toalety a převlíkárny...máme vše jako v pětihvězdičkovém hotelu. V devět se přímo před námi otevře bar, takže nechybí ani ranní kávička. Pomalu přijížději autobusy s turisty, kteří mají hotely daleko od pláže..pche :D Dáme si ještě rozcvičku, plavání a procházku po pláži a vyrážíme se opětovně pokochat Auditóriem. Plaia de las Teresitas byla prostě nejlepší :) Na další cestě se zastavíme na procházku městem La Laguna a večer se dostáváme do Puerto de la Cruz. Konečně se nám podaří najít obchod s potravinami a tak si pak můžeme dopřát luxusní večeři. Kavárna s výhledem na momřme se zdá jako ideální místo, kde si můžeme prostřít :) Bohužel večeře mi příliš nesedne a tak v autě prospím večerní prohlídku města. V noci pak přemýšlíme kde složit hlavy, což nám zabere nějaký čas, ale nakonec se nějak shodneme na pěkném místečku v parku za keřem, hned vedle silnice :D ale kousek od moře. Není to sice takový luxus jako na teresitas, ale až na drobný déšť uprostřed noci, ok. :) Je 24.4. a čeká nás velký den v Národním parku a sopka Teide (3718). K úplnému vrcholu sopky je potřeba speciální povolení, ale lanovkou se s Mončou dostáváme skoro až nahoru. Pohled je odsud opravdu nádherný!
Večer přejíždíme do Icod de Los Vinos podívat se na 600 let starou rostlinu drago milenario. Máme štěstí a zrovna se zde pro nás chystá koncert :) V noci sjedeme na pláž Playa San Marcos, kde popíjíme a pak přespíme na parkovišti. Poslední den jedeme do soutěsky Masca a na pláže na západním pobřeží. Playa de Las Americas nejošklivější turistické místo :D ... Při letu zpět ještě nad mraky vidíme vrcholek Teide.... O půlnoci přilétáme do Porta a na hostelu máme sraz s Perníkem a její kamarádkou Arabelou. Druhý den ještě prohlídka Porta...Univerzita, knihkupectví... znovu oběd u paní, ochutnávka portského a hurá dom do Coimbry :)